...Les paraules sobren
jueves, 24 de septiembre de 2015
L'ESPAI I EL PAPER DEL MESTRE
L'aula ha de permetre atendre les necessitats, interessos, ritmes... de tots els alumnes. Per tant, aquesta ha d'oferir espais diferenciats per a tots ells. Aquestes propostes han de tenir en compte, els materials i l'espai on s'ubicaran. No és el mateix pintar a terra, a la taula, o de forma vertical a la paret.
Ser especialista requereix conèixer a molts nens en un curt espai de temps. L'observació en aquest cas és bàsica i cal que la vista estigui d'allò més afinada per entendre, com aprèn cada nen, si li és més accessible la informació per via auditiva,visual, manipulativa,... quin ritme, quin temps d'atenció,... si necessita estar dret, assegut,... si s'espanta davant d'un espai nou, si necessita límits clars, si li agrada embrutar-se, la destresa manual, ... moltes qüestions que cal anar resolent amb el temps.
domingo, 20 de septiembre de 2015
S'INAUGURA EL TALLER D'ART
martes, 15 de septiembre de 2015
UN NOU CURS, UN NOU PROJECTE
S'inicia el taller d'art, donant continuïtat al projecte de plàstica que durant els darrers anys es duia a terme a l'escola, incorporant això si, alguns canvis. El primer de tot és l'organització de l'espai, aquesta havia de respondre a les necessitats del nou projecte. Així és que s'han organitzat 4 espais diferenciats: Racó de l'art, espai de creació, taula de treball i pintura vertical.
Durant aquest curs es treballaran 3 grans projectes com a eix vertebral, tot i que es donarà cabuda a qualsevol altra proposta, ja vingui des dels alumnes, com de la mestra. Els projectes són independents de les etapes educatives. Així és que s'oferirà una proposta o una altra en funció de les necessitats del grup.
Els projectes que es duran a terme és:
- L'Art experimental És aquell en què els infants descobreixen, manipulen, experimenten, creen.. A partir d'una proposta de materials que ofereix la mestra. Aquesta es durà a terme gairebé sempre a l'espai central o espai creador. Aquestes experiències podrà ser totalment lliure o seguint alguna consigna que donarà la mestra. Aquest projecte respon als especialistes, psicòlegs, sociòlegs, pedagogs que coincideixen, des dels anys 50 que el desplegament creatiu i l’art tenen una forta influència en el desenvolupament cognitiu, emocional i físic.
- Qui sóc jo? (descoberta d'un mateix): L'objectiu principal d'aquest espai és el de mirar-nos, observar-nos, reconèixer les pròpies faccions i expressions facials, les nostres emocions. Treballar el retrat, en pla, en volum... aprendre a mirar l'altre, a observar-lo amb deteniment. Seguir treballant el cos, les mans, els peus, treballar la silueta, el cos, el cos en moviment... Cal respondre a la necessitat de mirar-se i conèixer-s a si mateix abans d'explorar el món que l'envolta.
- L'art i l'adolescència Arribant a l'adolescència i fent transició a l'edat adulta les necessitats i interessos dels nanos són ben diferents. Per donar-hi resposta es treballaran diferents monogràfics, com són el còmic, el grafiti.. I d'altres propostes que els alumnes puguin fer amb un plantejament més funcional.
Suscribirse a:
Entradas (Atom)